Okładka pierwszego po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Schmat połączeń kolejowych z pierwszego po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Pierwszy po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Pozycja 36 trasa Zielon Góra - Szprotawa. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
 
                  
         | 
                
       
                          
          
                  
          Pozycja (tabela) nr 36 z pierwszego po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Szczypłów to ob. Stypułów. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
 
 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Pozycja (tabela) nr 27 z pierwszego po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Pociąg o 6:05 z Ponania był skomunikowany z pociągiem z Z. Góry do Szprotawy. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Pozycja (tabela) nr 27 z pierwszego po zakończeniu II wojny światowej rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Zielonej Góry. Pociąg o 6:05 z Ponania był skomunikowany z pociągiem z Z. Góry do Szprotawy. Prywatne zbiory M. Bonisławskiego 
 
 
                  
         | 
                
       
                          
          
                  
          Tabela nr 22 z pierwszego po zakończeniu II wojny rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Z. Góry. Lubusz to ob. Lebus, a cała linia jest po niemieckiej stronie Odry (granicy). Czy  kolejarze w 1945 r. planowali inaczej przyszłą granicę Polski ? 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Tabela nr 35 z pierwszego po zakończeniu wojny rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Z. Góry. Cela Nw. to ob. Seelow, a linia Gubin-Słubice jest po niemieckiej stronie Odry (granicy). Czy kolejarze w 1945 r. planowali inaczej przyszłą granicę ? 
                  
         | 
                                 
          
                  
          Tabele z pierwszego po zakończeniu wojny rozkładu jazdy pociągów dla regionu Poznania i Z. Góry. O paru liniach już dawno zapomniano. Zwróćmy uwagę na egzotyczne nazwy kilku miejscowości: Rypin, Walcerzów, Durzyngów, Kunowsko, Słońce.  
                  
         |