Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest niedziela, 16 grudnia 2018

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

wagony

           Park wagonów towarowych zainaugurowano z 10 wagonami, z czasem (Lisowski, 2000, uściśla, iż taki stan posiadania miał miejsce w 1928 r.; pozostałe dane na podst. Jerczyński, Fedrowicz, 2002 i Majchrzak, 1997), stopniowo, powiększono ich ilość do 40 (kryte i bezdachowe, tzw. lory, do przewozu drewna).

           Tabor pasażerski składał się z 8 wagonów osobowych (z miejscowej fabryki Buechelta) i trzech pocztowo - bagażowych. Ciekawostką jest fakt, że były tylko wagony osobowe tylko 2 i 3 klasy, co potwierdzają rozkłady jazdy (oraz zachowane ikonografia - fotografie kolejki) 

 Przedwojenna pocztówka z widokiem stacji Zielona Góra Oberstadt. Po lewej - wagony pasażerskie kolejki szprotawskiej.

 

 

 



Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra