Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest niedziela, 16 grudnia 2018

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas

TV Odra 27 X 2009

KOLEJ SZPROTAWSKA

 AKTUALNOŚCI

Czy zachowanie torów w Zielonej Górze po starej kolei Szprotawskiej jest możliwe? Członkowie Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego robią wszystko by nie dopuścić do rozebrania elementów historycznej kolejki. Kolej do Szprotawy powstała w 1911 roku w ówczesnym Grűnbergu. W latach 50-tych rozebrano kolej jako całość, pozostał jednak unikatowy w skali kraju zespół terenowo-architektoniczny. Polskie Towarzystwo Krajoznawcze chce z tego zespołu utworzyć atrakcję turystyczną. Organizacja od lat odnawia relikty kolei, oznakowała szlak, prowadzi stronę internetową, odbudowała most nad Śląską Ochlą i dzierżawi od PKP magazyny, w których organizuje ekspozycje muzealne. Wszędzie spotyka się z pomocą, niestety ze strony prezydenta Zielonej Góry słychać jednoznaczne tak dla rozbiórki torów i ścieżki rowerowej w tym miejscu. Towarzystwo Krajoznawcze proponuje ścieżkę obok torów. Taka ścieżka jest już w Berlinie. Zdaniem lubuskiego konserwatora zabytków to tylko kwestia zastosowania odpowiednich rozwiązań technicznych – warto pozostawić tory, choć same w sobie nie są zabytkowe. Ekspertyza profesora Stanisława Januszewskiego wskazuje na to, że utrzymanie torów jest szansą dla zielonej Góry na stworzenie dobrego produktu turystycznego.



Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra