Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb os鏏 odwiedzaj帷ych.
Zmiany ustawie dotycz帷ych plik闚 cookie mo積a dokona w dowolnej chwili modyfikuj帷 ustawienia przegl康arki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawie dotycz帷ych cookies oznacza, 瞠 b璠 one zapisane w pami璚i urz康zenia.
Zamknij
Dzisiaj jest 鈔oda, 23 sierpnia 2017

Kolejowa Toplista
Puls - nie jeste sam!


1_procent


opp



 Przeka Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas Galeria

TKh1-1444 (Toru)

Parowóz zosta wyprodukowany w 1905 roku przez zak豉dy Orenstein & Koppel w Berlinie z numerem fabrycznym 1444 dla kolei pruskich Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung.
 
Parowóz by eksploatowany w dyrekcji bydgoskiej z oznakowaniem Bromberg 1812, parowóz pruski otrzyma w 1906 roku w dyrekcji bydgoskiej nowe oznakowanie Bromberg 6158.
 
Parowóz po  pierwszej wojnie 鈍iatowej zosta na terenie republiki weimarskiej i w 1920 roku otrzyma pruskie oznakowanie Osten 6158. Parowóz otrzyma niemieckie oznakowanie 89 7491 które parowóz pruski otrzyma dopiero w 1925 roku.
 
Po drugiej wojnie 鈍iatowej parowóz zosta na terenie Czechos這wacji i zosta oznakowany jako 312.8500 przez koleje czechos這wackie.
 
Parowóz w 1947 zosta przewieziony na teren Polski i by eksploatowany w Cukrowni Janikowo.
 
Parowóz przemys這wy zosta w 1972 roku przekazany do Cukrown Me軟o i zosta wycofany z eksploatacji w 1988 roku i parowóz przekazano do MD Toru Kluczyki.
 
Parowóz w 1989 roku po renowacji zosta ustawiony jako pomnik na terenie lokomotywowni w Toruniu Kluczykach.

Parowóz posiada obecnie kocio wyprodukowany w 1949 roku przez zak豉dy Warszawskie Zak豉dy Budowy Urz康ze Przemys這wych z numerem fabrycznym 1444.
Oznakowanie parowozu po renowacji TKh1-19 jest nieprawid這we gdy parowóz nigdy nie by eksploatowany na PKP.


Serwis powsta i funkcjonuje dzi瘯i 鈔odkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona G鏎a