Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb osób odwiedzających.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki.
Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Zamknij
Dzisiaj jest niedziela, 16 grudnia 2018

Kolejowa Toplista
Puls - nie jesteś sam!


1_procent


opp



 Przekaż Twój 1% dla naszego OPP - Program e-pity online do rozliczania PIT 2012



www.expresspaczka.pl
sebastian@expresspaczka.pl
Napisz do nas

16 III 2009 TV Odra

 

Prawie sto lat temu została uruchomiona w Zielonej Górze kolej szprotawska. Kursowała co najmniej do końca II wojny. Członkowie Polskiego Towarzystwa Krajo­znawczego ocalają tę linię od zapomnienia. Teraz chcą uruchomić muzeum w byłym magazynie zielonogórskiego dworca kolei szprotawskiej. Towarzystwo może przejąć od PKP za symboliczną złotówkę magazyn dworca Gruenberg Oberstadt, nieczynnej kolei łączącej Zieloną Górę ze Szprotawą. Obiekt jest właściwie ruiną. Dlatego członkowie towarzystwa wspólnie zastanawiają się ewentualnym uruchomieniem tu muzeum. W Zielonej Górze, poza dworcem kolei szprotawskiej mieszczącym się na tyłach sklepu Netto przy ul. Ogrodowej, zachowało się m.in. nieco fragmentów torów czy nasypów. Miłośnicy tej linii kolejowej ocalają istniejące jeszcze jej fragmenty, tworzą mapy, zbierają pamiątki. Powstał nawet klub zrzeszający osoby zainteresowane dziejami kolejki. Członkowie towarzystwa czekają na ekspertyzę budowlaną, dotyczącą stanu technicznego budynku przyszłego muzeum. Więcej na ten kolei szprotawskiej w Lubuskim Magazynie Samorządowym 29 marca o 13.20.



Serwis powstał i funkcjonuje dzięki środkom finansowym Gminy wiejskiej Zielona Góra